Followers

Friday, January 09, 2009

Terjah Maryam!!!



Nak tau apa budak ni buat hampir setiap malam??? ni la kerja dia.... tgk dvd/vcd lagu dia... biasalahkan mana2 budak pun suka.. hehehe lega sket...pasang je vcd dia..n kite leh tgk tv tanpa gangguan... legaa... maryam ni pelik sket.. apa2 xtvt dia ..dia nak kite ada sebelah dia.. klu dia main tu.. sy dok baring baca buku ke hapa ke xpe..jgn p jauh je... klu sy masak n ayah dia xde kt umah.. jap2 dia buat gangguan.. nak air lah.. nak buang air lah... nak poo poo.. geram betoi.... lagi satu time dia suh baca buku ... klu dia dpt ambil 4 buah buku.. letih sggh nak bacakan.. pastu x leh tipu dia pasal dia tau jalan cerita buku tu.. huhuhu kena plak buku yg panjang.. adoiiiiiiiii la ni buat perangai dah.... suh baca dr belakang.. ingat buku jawi ke..bila km kata salah maryam ngamuk... nak x nak kena baca dr belakang pastu dia yg nak selakkan buku tu utk kite... perasan x rabbit maryam??? yg putih tu... tu la teman baik dia...mesti ada rabbit dia tu...

16 comments:

~~ciklinn~~ said...

hihihhiih dia saje tu sue nak bermanja... makin bijak yr dia skrg...

eMMa@iKKa said...

erm..Tcha pun mcm tu Sue. Kalau nak dia tak kacau kita buat keje..kenalah pasang VCD itu dia leka..:) tp kadang2 bila dia dah bosan tu datang juga kacau kan. Kiutlah Maryam ada white rabbit tu sebagai peneman.

ILA said...

budak mmg camtu....saje je nak kita hadap dia...kalo AFIQ pon camtu, kita buat keje je..mula la gatal kaki la, nak air la, nak ajak mandi la... huh anak...anak

eiNa said...

sue, kotadamansara area mana? Apartment apa?esok nak p apartment carlina, kota damansara.. jauh ka ?

Puan Iza said...

Ala sue, maryam tu saje je nak manja2 dgn ko...sb tu dia tak bagi ko pegi jauh hehehehe..

Ooooo tu la abbit maryam ek....comel :-)

wanie said...

maryam tu nak manja2 tu..tu yg nak berkepit je...

irfan pun sgt suka tgk dvd cartoon dia...hari2 suruh bukak

oli said...

asha pun kena kita ada di sisinya...tapi best laa maryam suka baca buku...

yong said...

la..sue, rabbit tu menda alah tu ka????

aku ingat rabbit betulllllll!!

hahahahahhaaa

mrs khairul said...

sue..ko bagi laptop tu kak maryam ok ker?? kalo kanda habes dikerjakan..hurup2 tu 1 by 1 dia cabut ok..so kalo nak tgk dvd slalu aku psg kt pc bapak dia jek..tu pun asik ulang2 jek..boring aku..kanda pun siap dh boleh hafal dialog..

byknya soft toy maryam..nnt kalo balqis dah beso sure aku kena ble cenggitu gak eks..

Hirda Ibrahim said...

uih..sama mcm hardy, kalu aku dok masak, dia tgk dvd, satgi ada le aku dgr sore kat dapur "mama buat apa tu??". pastu dia pi sambung tgk dvd balik. x sampai 10 min, aku will lg dgr soklan yg sama "mama buat apa tu?". hahahah... penat ooo mau jawab.

lieya_latif said...

mcm budak besar maryam dok mengadap dvd die tuh...comel plak lieya tgk.....senang la kalo tu minat die sue...boleh laa ko wat keje ngan senang ati.....ooooo tu laa abbit maryam yg telah mengkonpiuskan memori otak ku hi hi hihi......kelako plak bile aku ingat2 balik komen aku tuh he hhahahahaahahha......

Zanna_MamaBatrice said...

sue, maryam & batrice sama sue...
dia leh main sendiri tp dgn syarat aku ada kat area2 dia...janji mata dia nampak...kalu tak mula ler dia buat aksi drama queen dia....

keh keh keh...x leh corner baring ler sue erk time bc kan buku citer kan dia...dia dah hafal jalan citer....adoiler...cuba ko rakam suara ko bc citer tu...pastu ko kasi dia dgr...agak2 dia tertipu tak sue

mama mya said...

pandai maryam main sendiri.. cik mya nak main dok atas riba daa.. leh pinjma rabbit hehehe

Sham Ummi Echa said...

kira ko senang la jugak sue sbb maryam nk gak layan dvd..kalo echa toksah harap..echa layan iklan jer..citer katun pon dia x heran.. tu yg aku letih tu.. kalo aku tgh msk..dia mmg akan mnyebuk kt dapur smbil punggah pggan mangkuk aku.. tu sebab aku jarang masak..(chitt..baiknya alasan)

Cik Puan Mimi said...

ala biasa la sue, kita ni kan bekerja dia duduk nursery, jadi bila dah kat rumah tu, dia amik kesempatan la suruh dia jerk layan dia.. budak2 memang ler macam tu..

tapi bab baca buku terbalik tu memang kelakar la, dah la tu tak leh plak kelentong baca buku tu.. bijak2 maryam ni

~~ciklinn~~ said...

cepatt hapdettttttttt..

gi mana? aku tgok YM pungelap jerk.. :(

Related Posts with Thumbnails