Followers

Thursday, November 27, 2008

maryam....

ni la kerja maryam klu naik car.. ajak mengira..al-hamdulillah maryam dah pandai kira guna jari.. tp ikut mood ek.. klu mood x baik tah apa2 jek..klu mood baikk betoi semua..

bosan2 kira kite men2 buku plak..gulung2 pastu buat tipun... hehehe


khas buat anakku annur iman syahirah

adik skrg suka sakat mama tau.. kekadang tensen gak mama.. adik ni cam syg ayah lebih plak... huhuhu tp mama tau adik bgurau pasalnya adik buat mama pastu adik senyum2.. jeling2 nak tgk reaksi mama... mlm2 cari mama gak.. kapok mama gak wpun kt x syg mama...syg ayah lah..syg mak tok la... klu mama x layan br adik kt adik syg mama..pandai ye ...

DULU
mama : adik anak sapa?
adik : anak utuk' (busyuk) mama ya (la)...!!!

mama : adik org mana ?
adik : org kedah ayah .. [ dgn bangganya]
mama : adik org pahang la.. org kl
adik : bukannnnnn adik org kedah ayah !!! [sambil marah2..garang oooo]

mama : mama sayanggggg adikkkkkkkkkkkk !! adik ??
adik : adik sayanggggggg mama !! [sambil peluk mama]


KINI
mama : adik anak sapa?
adik : anak ayah..
mama : bukan la.. adik anak utuk' mama & ayah..
adik : bukannnnnnnnnnnnnnnnnnn adik anak ayah !!!
mama : anak mama!
adik : anak ayah .. [ dah mula nak marah ]
mama : sob sob sob..

mama : adik org mana?
adik : org kedah ayah ya (la)....

mama : mama sayanggggg adikkkkkkkkkkkk !! adik ??
adik : adik sayanggggggg ayah !!!
mama : mama syg adik ... adik x syg mama ke?
adik : adik syg ayahhhhhhh
mama : sob sob sob
ayah : [senyum....]

ayah : jom siap cpt kite nak jln ni
adik : mama tinggal..adik p ngan ayah je.. [sambil jeling mama ]
mama : mama nak ikt.. klu tinggal mama nak dok ngan sapa??
adik : mama dok ngan cicak !!!
mama : iskh iskh...

walaupun adik suka gurau2 ngan mama camni.. mama tetap syg adik.. adik pandai sggh buat mama ek.. keh keh keh..x kira mama ikut gak.. mama syg gak adik juta2 lemon... ada satu mlm tu mama tanya adik byk kali..adik syg mama x? adik kt syg ayah.. mama buat2 marah adik.. adik pujuk mama...peluk2 mama n cium2 mama...mama buat dek jek... pastu mama kt p kt ayah.. adik kan x syg mama.. adik terus meraung... sedih sgt bila mama kt camtu.. hehehe cepat2 mama pujuk.. malu jiran dgr.. mama pesan kt adik len kali adik kt syg mama..x mo balas syg ayahh.. adik angguk ngan airmata bergenang + mengalir ... mama sayu jek..m aa xde niat nak marah betoi2.. tp mama geram... mama syg adik !! syg sgt2... ayah pun camtu.. moga adik jd anak yg solehah.... kebangaan mama n ayah.. aminnn

21 comments:

Zanna_MamaBatrice said...

alahai sue...
maryam pun dah boleh ajak lawan cakapkan sue....
bestkan...

kekadang kita pun leh merajuk ngan anak kalu tanya syg sapa? ...sedih ooo..w/pun kita tahu anak2 kita tu kekadang memain jer..ikut sedap mulut diaorg jer...he he he
maryam dah pandai main2kan mama erk....
aku pun sama....kalu aku tanya batrice syg mama ke papa....dia jwb papa...harus aku sentap ngan dia...pastu buat2 dono ngan dia...kalu dia dtg dekat aku tolak2 suruh pi kat papa dia...mula ler dia meraung hu hu hu..kejam erk...tp x bermakna kita tak sayang anak kita he he he...gurau2 jerk....

Jasfyra said...

mama jgn terasa tau kalo maryam ckp gitu..maryam gurau2 je tu..hehehe
sue, dulu kan dina pun sellau ckp dia anak daddy je.aku pun cam ko.ala2 majuk..pastu aku ajar dia..lama2 dia ngikut gak..
skg bila tanya kakak anak sapa?
dina jawab "anak mummy dan daddy"
puas hati aku..kekekeke

wanie said...

maryam dah bijak bercakap yek..seronok la melayan dia...

maryam gurau2 je tu...mestila dia sayang mama kan..

kalau irfan jawab anak abah, nanti wanie sambung " anak abah, tapi manja mama"...hehehe...tersengih2 dia sambil peluk wanie...

irfan ni mmg manja ngan wanie berbanding abah dia...semua benda nak wanie je yg buat..tak penah suh abah dia buatkan

Lara Hati said...

touching la cite akak nie...sob sob sob...

muhaiyom said...

sukanya aku baca citer ko ni.sebagai ibu ni kadang2 kita cepat terasa kan..tapi tu sume sbb kita terlalu sayangkan anak2 kita..

Tapi kes ko ni si maryam wat main2 je la..mmg pandai budak ni cakap ek..teletah juga si maryam ni..
Tapi kalu ko nak tau, afiq lebih rapat ayah dia sbb ayah dia lebih byk masa ngan afiq.tapi xper..ayah dia suami aku gak..cuma dia manja je lebih ngan ayah sbb ayah selalu bawak jalan2 naik motor..hehehe

oliole said...

mama jelous dengan ayah ke?
memang anak pompuan close dengan daddy pun...
takpe, cepat lahir baby boy untuk buat en abu jelous ...

KV said...

wah, pandai nya maryam. Good girl ni!

Hirda Ibrahim said...

maryam nk test mama tu...
tu la sue, mula2 kita rasa ok la..lama2 terasa le gak.. sensitip sungguh.

hardy pun kalu aku marah, cakap je "pi main jauh2. jgn mai kat mama". melalak teruss...

eh, ko jgn ingat anak pompuan je baik dgn ayah depa.
hardy pun lately kalu aku tanya..
hardy anak mama ke daddy? DADDYYYYY...
mama nama apa? SHANONNNN....
daddy nama apa? SHANONNNN....
dia x ingat nama aku hanggggg....
isk isk..sedeyyy...

eija28 said...

maryam pandai mengira erk..iman klu aku dok ckp one...dia sambung two...pandai meyambung jerk dia tu....bangga erk ank org kedah!!!!!!!!!!!

azie(mama auni& erin) said...

hai mcm2 yer...si nonie plak aku jarang tanya .babah slalu tanya nonie anak sapa..anak ijam aha....

Cik Puan Mimi said...

anak pompuan memang sayang lebih kat ayah la sue, tapi tu tak bermakna dia tak sayangkan kita.. maryam sajer gurau2 dengan kau tu.. lagi sue nyakat dia, lagi dia suka nyakat sue balik. hahaha

farhan pun kalau tanya, mesti sayang mama.. nak tido dengan mana.. kalau tanya emily, semua pun sayang papa jer memanjang..

Jue ~ mama DnD said...

bak kata mimi anak pompuan mmg rapat ngan yah lah sue... tunggu pat anak lakinanti..larat x larat jerlah nak melayan... huhu... maryam gurau jer tu.. manamungkin dia x sayangkan mama dia yg baik hati ni....

lieya_latif said...

aku gelak2 berair mate bab dok ngan cicak tu.....hahahhahaah...camne laa maryam boleh terpikir pasal dok ngan cicak tu....kelako aku sue....takpe sue, tu menunjukkan anak ko bijak...alah die acah2 tu.....saje nak test emosi ko he he hehe

mrs hafiz said...

dia pandai usik mama dia la !
tu belum ayah dia usik mama lagik..

kalau layan dia, pnjang betul cerita ye..

Mama Mya said...

maryam semakin pandai.. tapi kalau bab kira mengira pakai jari nie saya takut giler.. coz cik mya baru jek saya tunjuk no.2 dia dah gigit jari saya uwaaaa sakit gilak..

BigMouth said...

Comei nyer...layan anak kecik bercakap...
Die syg awk jugak sue... saje jer mengusik awak.....

Puan Iza said...

sue, sah lah maryam anak ayah...siap ckp org kedah ayah tu...hehehe....
alah, sue..ko tak yah arrr amik hati, maryam tu kan budak2 lagi....sajer jer tu dia nak gurau2 dgn ko...:-)

BabyMama said...

Sue, jangan lupa jawab TAG saya k....

Fateen said...

Rasa terharu plak baca kisah dialog antara mama ngan anak ni...hhehe, sue, kuat nyakat gak maryam yea..siap soh dok ngan cicak tu, maryam..maryam...

Norsham said...

best kan dh boleh layan sembang dgn anak ni. akak salu klo marah atau majuk, cpt² baby nati cakap "mommy. toli" (mommy. sorry)

ainloveboy said...

hahahahaha... sue dok umah ngan cicak hahahahaha tergelak besar akak,sue.pandai maryam bergurau :)

Related Posts with Thumbnails