Followers

Thursday, November 20, 2008

bagaimana rupa anda semasa mengandung..

kena tag oleh HIRDA suka aku ngan tag ini..ahaks..padahal tag2 len x buat lg.. teruja sggh nih..

tp sy x byk amik pic pun..x suka bgambar..x tau nape..setelah digodek2 fp jumpa la 3 keping ni..

1. Berat sebelum mengandung
48-50kg..(kan besh klu berat la ni camni..huhuhu)


2.Berat terakhir mengandung sebelum bersalin
sy membesar dengan jayanya..72kg!!!

3.Berat selepas abis pantang
55kg tp pastu naik..naik..dan naik lg.. ada angka 6 kt dpn..cisssss

4.Apa yang korang suke makan mase mengandung
suka mkn pisang goreng + fresh oren.. boleh nangis klu mak cik kantin xde oren ..(masa peknen sy cikgu ganti) awal peknen x lalu mkn nasi..bau nasi mesti uwekkk..en abu msk nasi kt luar ( wash area) tp sari sekali sy paksa diri mkn gak..ngan airmata yg meleleh.. pastu ok opss dr awal sampai nak beranak sy x leh tgk ayam apatah lg mkn.. penah la p kedai runcit nampak ayam ..dan2 pening nasib boleh tahan sampai umah..terus uwekkkkk.. lg satu sy x suka warna coklat..asal nampak kaler tu sy pening + loya.. x tahan sgt..awal2 peknen la..pastu ok..

5.Hospital mana anda bersalin
oleh kerana tetiba (7 bulan) sy kena kencing manis (faktor keturunan) so sy kena bsalin ontime cukup je 9 bulan ..dr ikut date scan 17/4 (isnin) sy dijangka bsalin...so pg2 tu sy dimasukkan ubat.. rasanya klu x msk ubat pun sy bsalin ari tu pasal dah turun darah kol 2.00pg tu.. terus sy x tido sampai la pg nak ke hospital ....dr. x mo tggu 1-2 hari .... sy bsalinkan maryam di PPUM..dr. omputih yg sambut maryam.. tp dia faham sy ckp apa..hihihi

6.tunjukkan gambar anda masa pregnant.....at least 5 keping
sy x byk amik pic masa peknen x suka la amik gambo..nyampah..ada la 3 keping ni.. ok la kan.. hihi rindu la nak pakai uniform ni semula.. Ya Allah murahkan lah rezeki kami... Aminnnn...

masa ni peknen dlm 6 bulan ++ rasa cam nak p kenduri masa ni..tu yg pakai bj ni.. awal2 peknen x suka gile kaler ni.. pastu ok sket..bj ni mak yg belikan.. mak beli 2 elai gaun peknen..coklat, itam & 1 blouse peknen.. tq mak..

ni dah sarat..perut pun dah jatuh.. km p jalan2 kt umah br abg sy kt raub....


ok dah siap.. nak tag sapa ekkk..


1. k.jue
2. fateen
3. k.chik
4. zuera
5. oli

24 comments:

Puan Iza said...

ooo mcm ini rupa ko sue masa pegnant....aku pun sama arr dgn ko..berat sebelum bersalin 70 lebih gak....risau aku takut tak turun berat. tapi sib baik arrr...berat aku turun cam berat asal cuma tambah 2 kilo jer...

wanie said...

comel sue masa mengandung...

wanie pun sama kena kencing manis masa mengandung...keturunan jugak...kena jaga makan betul2 time tu...

KV said...

fuh...selamat.
seb baik kv tak kena. Haha

Mimi~Najeeb said...

comeynyer Ko sue masa peknen...sweet je muka..

Zanna_MamaBatrice said...

comel arrr sue...manis sungguh senyuman mu itu...

sue.....byk nyer ko alah sue erk....tp rata2 ramai yg tak boleh bau makan nasi...naper erk...? ...adoi ler...ngan ayam & kaler coklat pun ko leh alergic time ngandung maryam....

ooo maryam x cukup bulan erk sue....tp apa2 pun...maryam comel, senyum manis cam mama dia....

tetiba aku rasa, muka ko nie iras ngan kak ina (mak abid yg mak mertua aku jaga tu.....) serious.....lagi2 bila tengok senyum ko tu....ko ada sedara mara kat mersing ker sue....

Sue@MamaMaryam said...

iza ~ huhu syoknya klu camtu..aku ni x tau la bila nak turun..

wanie ~ haah kan..nasib kena masa dah 7 bulan.. klu x letih dok ulang check gula dlm darah...

kv ~ x selamat lg.. tah2 org len tag kv nanti..hahahaha

mimi ~ comel ke..ahaks...(aku dah perasan abeh nih )

Sue@MamaMaryam said...

zana ~ cukup bulan la.. cuma masa 7 bulan aku peknen kena kencing manis..dr monitor jek.. cukup 9 bulan n date scan kt baby dijangka lahir 17/4 aku kena paksa bersalin..hihihi dr x mo tggu.. klu org len dia bg tempoh 1-2 hari..

aku senyum tu pasal kena paksa tau.. en abu nak amik pic aku..muahahaha

Hirda Ibrahim said...

sue,
ko sweet masa preggy. pasal preggykan girl kot.
aku tgk ko muka x naik langsung.
perut je.
ko x nampak bulat le, coz ko tinggi.
aku bc ramai yg x leh mkn nasi kan?
aku ni, coz x dak morning sickness (alhamdulillah), segala benda aku ngap!

eiNa said...

ehee, cute le plak pakai gaun pegnen..

ek.. sue, k.chik tu sapa? adakah kami?!

~~ciklinn~~ said...

sue apasal ko nampak kurus jer yerk..walau berat 72.... huhuhuhuu

hehehe muka lak mmg nampak ala2 ibu melayu terakhir gitu..

ko ada gak 3 keping dari aku langsung takder nie... walau dah 2 anak aku... cuba ko bayangkannnnn

i'm ソソ said...

sue tak nampak besar laa walaupun 72kg...
saya tu...macam giant...terutama pada perut...ingat baby keluar 5-6kg...
alahai...asha baru 3kg lebih aje...air banyak kot...

Jasfyra said...

cumilnya time peknen....
berat ko lebih kurang aku jek sue...hehehe
ok nanti aku wat ek tag nih

azie(mama auni& erin) said...

hohoho sue kaki ko bengkak x?...beratnyer ko yer...aku 6 lebih kaki bengkak masa nonie dulu..

lieya_latif said...

sue comel gile perut ko mase preggy...suke aku tgk...muke pun same gak tembam mcm kiteorg kan heh eh eeh he h ....tapi tu lee seronok aku ade tag preggy ni...dpt tgk muke korang mase sembab2 n tembam2 he he hehe....tapi takpe....mase preggy tu le kenangan terindah kan he he he he

weiii ko same ngade2 cam aku yek takleh bau nasik he he he he....time preggy le nak manje2 kan...betul tak he he he

eija28 said...

sue mase pregnant sweet lor....aku pun sama gak tak leh bau nasik tau...jejak kat dapur pun x boleh sampai 5 bulan....huhuhu

mrs hafiz said...

pasni peknen gegambaran byk2 ok..
aku setiap bulan amik, tp gambar perut je.. haha..
taktau aku nak jwb tag ni camne..
ada ms aku wat.. yong yg tag..

NuRuL 'AiN said...

erm..bnyk ye yg akak alah mase peknen??? sy xth la mcm ne..takut pun ade..hehehe

Cik Puan Mimi said...

comel jer sue, mana de gemuk.. sebab sue tinggi kot.. tapi pakai baju coklat tu memang nampak sweet la.. sebab tu dapat gegirl tak..

nifalnin... said...

x berubah ekk muke ko mase peknen dulu.. pasni aku nak tunggu ko peknen lg lar... mane tau mengembang plak kali nih... ehehheh..

klu aku memang kompom kembang.. heheheh...

MAMAMENCAH said...

Mak Mencah tumpang coci mata..hehehe..memasing tunjuk pewot.
blog hop sat tadi..harus ku follow terus ya...

yong said...

weh..rasa rindu kan?? makin membuar perasaan aku tu tau! moga dimurahkan rezeki kita lagi...amin!

haah lah mmg chantek gaun pegnen kau tu. kaler cekelat tu. muka kau tak nampak cam tembam pun kan. aku gak yg mbm mbm tak hengat punya!

:)

Sham Ummi Echa said...

yer ker smpai 72...x nmpk besar pon perut..comei ada la... sweet la sue masa peknen.. muka brseri2 jer.. wah mcm2 ko x leh bau yer.. yg aku x tahan tu..tgk kaler coklat pon x leh...hehehhe mcm2 peel org peknen kan... para bapaks kena la brsabar... layannnn... yer la angkara saper gak kan..heheh

madam CT said...

HERAN LAH AKK..AKK BERAT AKHIR PEGNEN 70KG..TP BADAB NGN MUKA CAM BELON HAA

ASAL KO NMPK ELOK JER EK?


ERMMM...

Jue ~ mama DnD said...

sweet nyer muka sue preey..mmg tokoh preggy bb girl...
nanti akak buat tagnya eh... tgh korek² pic..

Related Posts with Thumbnails