Followers

Tuesday, October 07, 2008

Shah Alam - Alor Star



cerita 28/09/2008
km cadang nak blk a.star hari ahad tu tp malangnya maryam sakit perut plak ... siap nangis2 bagai..bw p klinik dr kt maybe pasal dia x uk..uk.. bg ubat sembelit kt dia.. tp masih sakit perut ptg tu bdn dia panas..dah mula demam ..so kansel blk kg ptg tu.. sepanjang mlm dia demam ...km tido2 ayam jek pasal dok jg dia... tido mmg pakai diapers jek.. takut plak suhu tetiba tggi...

cerita 29/09/2008
pagi2 tu maryam nangis2 lg kt sakit perut..demam ada lg sket2 pasal cukup 6 jam msk ubat buntot.. pasal maryam dah start muntah2... mmg sian sgt tgk dia sakit perut..dah la pandai ckp.. km x sampai hati nak amik pic dia... sian sgt.. kol 8.30 siap2 p klinik..sekali klinik pakar kanak2 yg km selalu p tu x buka2 wpun dah dkt kol 10pg hampagas sggh.. maryam dah nangis2..memulas2 kot perut dia..terus p putra medical centre punya pakar kanak2... dr nya sgt baik n km puas hati dgn penerangan..rupanya maryam salah mkn..maybe perut dia x thn..mknan yg km mkn mungkin tcemar... sian dia x pasal2 kena.. padahal sabtu tu km mkn kt kedai mkn..bukan beli kt pasar ramadhan.. dah nak jd nak buat camne..

minum air masak pun maryam muntah..dia nak mkn n minum tp lepas tu mesti muntah...mmg asyik muntah jek.. dr terus mskkan ubat muntah.. n bg ubat thn sakit al-hamdulillah lepas tu dia x muntah dah... sy dah pk mcm2 ..risau sgt... blk umah rehat2..tgk kol 1 dia dah aktif cam selalu... dah mula nak mkn n minum susu ...km berani la nak gerak blk kg... dlm 1.30 gerak dr sg buloh...


maryam ngan barang2nya..hehehe tgh tggu ayah dia buh brg dlm keta...tu br sket.. anak br sowang tp brg2 km mcm anak 3 org...muhahaha..sy mmg x tau nak bw brg la.. pk mcm2 kot2 ujan je x ckp bj udah kena beli bj.. baik bw je bj2 yg ada tu.. tu yg brg2 jd melambak... iskh..

msk keta dlm 20 min maryam selamat zzzzzzzzzzzzz ngantok sghh dia.. km kasi dia ubat siap2..takut la tetiba sakit @ demam..al-hamdulillah..lena la dia.. ada la hampir 3 jam dia lena.. legaaaaaaaaa...

bila dah maryam jg harus la berenti kt R&R..kasi dia mkn bubur mcD (lepas blk dr klinik sggh mcD tapau bubur dia dl )... bg dia segar..lurus2 bdn.. basuh muka...tukar baju...

bgambar ngan ayah plak.. gurau2 dulu..sian budak br baik sakit perut ni.. al-hamdulillah dia dah x muntah2..km pun x paksa dia mkn sgt.. takut gak... minum susu pun bg sket2.. biar byk kali dia minum..perut br nak pulih.....

pastu x amik pic dah letih melayan maryam dlm keta.. buka posa pun mkn roti n serunding sajok... sampai a.star dlm kol 8.30mlm..mkn nasi..rehat2 pastu zzzzzzzzzzzzzzz maryam dah ok :) mood kampung kot....syukurr

5 comments:

Hirda Ibrahim said...

sama le sue, aku kalu balik kg, rasa cam nk hangkut sealmari baju. aku siap heran tgk kakak aku, anak dia 3, tapi dia bwk balik bj lagi sikit fr aku...hahahha...

nanti jgn lupa upload pic kami beraya kat umah en abu ek..
kat bkt tangga, aku ala2 malu nk snap pic... coz sepupu sepapat shahnun ramai. satgi x psal2 aku jd bahan umpatan lak.

kalu kat jitra... ok ajeee... hehehe

Jasfyra said...

alhamdulillah maryam dah ok sakit perut..anak2 ni kalo xsihat mak bapak pening pala..kesian sgt ngan depa..

xsabar nk tunggu gambar maryam pakai baju raya nih...mesti cute

i'm ソソ said...

nasib baik maryam tak ada apa-apa...
kami pun kalau balik kampung macam pindah rumah...tulah kalau anak dah 2-3 orang rasanya kena beli van (ekonomi sikit)...

cepat update tau!

wanie said...

sama la kita...kalau balik kg macam nak pindah rumah...barang irfan la yang paling banyak...dah la keta kecik kan...sumbat la mana2 yang kosong...dah tak leh nak tumpangkan org lain dah..baru anak sorang ni

Ayong said...

hahahahahha standatd la tu sue..kalau gi mana even sehari dua...bawak brg kalau tak mcm seminggu mmg tak sah...aku selalu dah kena perli2 gitu...hahhahahahaha

Related Posts with Thumbnails