Followers

Thursday, August 28, 2008

YeYE NAk POsa !!!

Maryam&Co ucapkan...

Selamat Menyambut Bulan Ramadhan buat kawan2 !!! semoga puasa/ibadah kite semua akan diterima-Nya..Aminn

Mata kekadang salah melihat....
Mulut kekadang salah berucap....
Hati kekadang salah menduga.....
Maafkan segala kesilapan yang pasti Ada....


*** Mohon Maaf Zahir Dan Batin ***

Monday, August 25, 2008

Lagu warisan ITM

Anak Kecil Main Api
Terbakar Hatinya Yang Sepi
Air Mata Darah Mengalir Keringat
Bumi Dipijak milik orang

Nenek Moyang Kaya Raya
Tergadai Seluruh Harta Benda
Akibat Sengketa Sesamalah Kita
Cinta Lenyap Di Arus Zaman…

Indahnya bumi kita ini
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Pribumi merintih sendiri

Masa Depan sungguh kelam
Kan lenyap peristiwa semalam
Tertutuplah hati terkunci mati
Maruah peribadi dah hilang

Kita rumpun bangsa Melayu
Menganut Agama Yang Suci
Semangat Bangsa Berlandaskan Islam
Teras capai kemerdekaan

Dari masa hingga masa
Petualang menghancurkan Bangsa
Alatkan Agama Demi Peribadi
Pupus kita di bumi Ilahi

Kini kita cuma tinggal kuasa
Yang akan menentukan bangsa
Bersatulah hati bersama berbakti

Pulih kembali harga diri

Kita sudah tiada masa
Majulah dengan maha perkasa
Janganlah Terlalai Teruskan Usaha

Melayu kan gagah di Nusantara


tension betul ngan cadangan MB Sgor..sy sebagai bekas pelajar UiTM x setuju langsung !!! x kira la apa pun alasan dia + org2 yg sokong nak kasi 10% pd kaum lain msk UiTM..boleh blah!!!

@ Opis 21/08/2008


meja sy yg serabut..tgh buat keja ni..:P


k.chik, nieza & shue




Anit + En.Nandre payah tol nak amik pic en nandre ni tau..ni kira btuah lah..


En.Halim (bujang lg nih ..hihihi)


Hj. Nazir..cute mcm abg Bob!!!ahaks..

pic ni amik time rehat..ni namanya xde keja..sesaja sy jek amik pic derang..nak glamerkan kwn2 opis plak..LOL LOL LOL


Sunday, August 24, 2008

Gayut with Ayah





Tiap2 mlm ayah akan kol km dr spore..hari ptama maryam x mo ckp..majuk kot..pastu kan dia jatuh ptg tu..mood x baik.. hari ke dua maryam tido awal .. ni pic hari ke tiga..ayah kol awal sket dlm kol 7 mcm tu ...mood sgt naik...siap nyanyi lg kt ayah.. x kasi mama pun..selalu klu ckp bye dia akan kasi gangang tipun tp kali ni x pun.. rindu la tu..

Saturday, August 23, 2008

Maryam & Mak Tok @ Taman




Sejak mak tok ada ni maryam merasa la main kt taman tiap2 ptg.. klu mama&ayah yg amik kt taska dah kol bape..x sempat nak main lama dah nak magrib .. dia mmg suka sgt la.. paling suka main buaian + slide.. nak tgk dia main ngan hepinya time org xde..klu la ada budak2 lain main sama kt situ..alamatnya mata dia dok tgk org sambil mulut nganga je la..heran tul..suke sgt tgk org.. ptg td (21/08/08) x ramai org so maryam enjoy arr..

maryam kan.. klu tanya dia org mana dia kt org tedah(kedah) ayah (ayah dia ajar sekali je).. pastu tanya plak anak siapa..nanti dia jwb anak utuk'(busyuk) mama..hehehe padahal x jar pun..

Friday, August 22, 2008

Menjawab Tagged !!

sowi k.mimi br ni sy leh buat tagged ni..huhu amik masa sket punya lama..

5 TABIAT BURUK ANDA TIME SEKOLAH
xde rasanya..pasal sy suka p sekolah..hahaha..

3 FAVOURITE SUBJECT ANDA... KENAPA???
B.M pasal sy suka menulis..
sejarah sebab bulis tulis byk2 kt kertas jawapan..haha
geografi pasal cikgu geo sy garang so sy nak tunjukkan sy leh score masa SPM..al-hamdulillah bagus subjek ni rupanya..

3 SUBJEK YANG ANDA TIDAK SUKA.. KENAPA??-
a. Mathematik-selalu kuar msk wad time sekolah..so byk tggl..pastu x dpt kejo..x suke!!!
b. P.Akaun- alasan sama seperti di atas :P
c. sains - tiap kali buat ujikaji mesti kumpulan sy punya gagal mcm2 arr meletup la itu la ..ini la..huhuhu mencik !!

MENARIK PADA KAMU...??
x tau..leh cepat mesra ngan org kot..

KAMU PALING SUKA.....??-
bersama ngan en.abu + maryam + family dan juga rehat kt umah sambil baca buku @ buat kek@memasak

ANDA TIDAK BOLEH HIDUP TANPA....????
tubuh badan yg sihat .. :P hahaha.... eb.abu + maryam + family ..teknologi dan Duit !!! dan mcm lg arr.. mcm korang gak arr


SETIAP MALAM SEBELUM TIDUR, SIAPA YANG ANDA HUBUNGI???-
mak sy !!! wajib dr dl lagi..klu sy x kol dia akan kol..

nak tag
~niza
~suli
~zuera
~mister amien ( wajib)

XTVT ptg rabu...






Maryam ni pantang km dpt surat..mesti dia nak tolong buka..ni la gayanya klu dpt surat..suke beno.. hehehe..klu tolong bayarkan bil ni bagus gak.. kdg2 sy amik surat simpan dlm beg, dia nampak..pastu msk umah dia main2..pastu tetiba jek..mama, ane uyat(surat) td ? halamak dia ingat plak dah.. macam2 kamu ni maryam..

Thursday, August 21, 2008

Ngantoks...


Sejak ayah p o/s ni maryam mmg moody sesgt..maklum arr beshfrenz x de..hehehe..hari isnin jatuh (N3 sebelum ni ), ni pic ari selasa...selasa plak marah2 lg pelik sggh..blk dr school dia mcm badmood jek..serba x kena...salah satunya maryam ckp mama x faham..maryam mmg dr dulu lg klu org x faham apa dia ckp dia ngamuk.. LOL LOL LOL anak2... hurmm sy penat so malas sket la nak layan dia.. last2 dia tguling2 atas lantai.. tetiba senyap..ingat dia buat apa..sekali..la tido!!! patut la meragam ngantuks rupanya..pastu ingat dia tido sampai pg sekali kol 12mlm dia bgn..kata sakit perut..lapo la tu..suap dia mkn tp x mo..mak tok sapu mintak kt perut dia..terkentut dia..angin dah msk perut.. pastu gosok2 perut dia ...sy dah terlelap2 dah.. kol 2 pg br dia tido semula..isk..



tenkiu acu pasal bw laptop ko..leh aku hapdet mlm ni.. byk N3 nak buat nih..stok sampai ari isnin..hambik....hiks



Wednesday, August 20, 2008

Jatuh plak dah...




huhuhu masa nak msk keta kt taska hari senin maryam jatuh atas jln raya..ni la hasilnya nasib x teruk cuma kulit dia cam mengulupas sket... tsadung kaki sendiri..bedebuk jatuh.. meraung la..mak tok x bape sihat..km nak p klinik..sudahnyadr taska sampai ke klinik maryam dok atas riba mama..x mo dok kt mak tok..mama drive dlm bahaya tau.. tp nak buat camne..huhuhu mujur xde polis.. sowi ayah...

Tuesday, August 19, 2008

Wajah Kesayangan Hamba :)


Gambar ni ambil hari sabtu br ni..otw amik mak tok kt pekeliling..suka baju ni tau..b eli kt uptown kota damansara mlm sabtu tu..ada tulis ARMY kt dpn bj ni... x sangka ayah maryam pun setuju nak belikan bj ni..yiehaaaaaaaaaaaa suke mama..harus pegi lagi ni byk gak yg sy suka..spe sabo2 tggu dpt gaji..akan ku rembat... hiks...

Hepi time @ KFC Kota Damansara


KFC ni tempat fav maryam pasal kat luar ada playground..suke la dia.. seperti besa mama dia x rajin nak layan.. hahaha keji sggh... so mama tukang amik pic.. masa km p br kol 8 so x ramai maryam leh main puas2.. maryam tension je mama x abeh2 nak amik pic dia... tgk arr bukan nak pandang kamera pun..bertuah punya budak.. sejak dua menjak ni maryam dah pandai mkn ayam KFC ..makin rajin la km bw dia.. hehe (alasan.. mama x rajin nak msk lorr)


klu peha ayam yg original tu boleh la dia habis kan.. al-hamdulillah dulu maryam ni susah nak mkn..mkn sket je dah x mo.. skrg rasa senang hati sket nak bw dia p mana2..






ohh ayahhh ..mama dah mula rindukan ayah...huhuhu...



pic on 15.08.08

Monday, August 18, 2008

Maryam @ Taska

N3 ni khas buat ayah yg ada kt singapore..ayah maryam p sana ari ni 18-23hb ogos 2008.. huwaaaaaaaa rindu la km..mak tok dtg sini temankan.. ni pic lama ada la 2 mggu lepas..sebelum ayah p lg.. saje je tepek nak bg ayah rindu kan maryam....hiks sy amik dr dlm keta.. ayah je p taska amik maryam.. mama tggu ngan kamera...so ni la hasilnya.. ayah mama & adik rindu nihhh nanti kite pegi WH sale Hytex yeh... tenkiu ...hihihihi


*** sebenarnya hubby ada lg ni tp bila buat N3 ni dah mcm terasa dia pegi sana dah ..poyo je kan..feeling abeh la mama adik nih.. :P

Saturday, August 16, 2008

maryam + patung kenit

ni kerja ayah maryam la ni..hihihi..ngan x pakai suarnyer suh anak berpossing ....mcm2..patung 2ni suma hasil rembatan maryam + ayah ...kecik2 je suma ..cute..fav maryam minie mouse tu arr..


psstt jgn heran pasni blog sy ada N3 setaip hari pasalnya..sy buat auto publish.. sejak mggu ni dah mula tu yg aktif berblog..byk cabarannya..pasal maryam suke kaco...ujung mggu mcm ari ni sy buat siap2 3-4 N3 so hari2 adalah N3 baru...bukan apa riso gak klu ada yg kata sy x buat keja..x baik tau tuduh2..iskh sedih ai....huhuhu klu ada yg penting sy akan buat mlmnya.. so kt opis sy just tgk2 kejap2 je la (of couse la..mcm uols gak kan?) :P..

Thursday, August 14, 2008

Tagged by Zana :) & Award


Tagged

I've been tagged by Zana-mama batrice.

**RULES***“The rules of the game get posted at the beginning. Each player answers the questions about themselves. At the end of the post, the player then tags 5 people and posts their names, then goes to their blogs and leaves them a comment, letting them know they’ve been tagged. Let the person who tagged you know when you’ve posted your answer.”***END***

What were you doing 5 years ago?
~ 2003 hurmm sy masih belajar last year kt UiTM ..hiks

What were the 5 things on your to do list today (14 Ogos 08, Thursday)?
~ siapkan transcription OH ngan bekas KSN, reply email n etc (keja2 opis arr)
~ buat tagged zana..hehehe (masa rehat tau)
~ pegi bank sebelum blk umah..beg duit je beso tp dah tggl bape hengget jek..
~ msk kari daging (en abu request dah bape ari sy delay), bubur maryam,basuh baju n etc lg keja umah..
~tido 6-7 jam (penting nih pasal dah 2-3 mlm x dpt tido ngan cukup..minah tu asyik ngigau jek..mlm td kol 3 dia bgn siap menulis bagai..huwaaaaaaaaaaaaaa kol 5 br dia tido semula )

What are 5 snacks that you enjoy? (hentam je la ek..sy x suka jajan arrr-gile makanan bkhasiat suma)
~ coklat
~ Betik
~ Epal
~ Jeli/Sumi (hahaha)
~ Prune

What are 5 things that you would do if you were a billionaire?
~ bayo suma utang termasuk utang family sy hahaha
~ pegi haji ngan keluarga - aminn
~ cuti2 msia & satu dunia
~ nak buat bisness brgan halal - minta2 ada rezeki
~ tolong org susah...

What are 5 jobs you’ve had?
~ pembantu kedai elektrik 3 bulan
~ kerani - praktikal kt pej tanah 2 bulan
~ PKS kt kem. peng. tinggi 1 thn
~ cikgu ganti 6 bulan kt sk subang bestari
~ transcriber kt plf -skrg

Who are 5 persons you want to tag?
~ nieza
~ sulie
~ maria
~ cendawanintim
~ shafa
######################################################################
dapat award ni plak dr k.mimi

It has been done according to the following rules:
1. The winner may put the logo on her blog.
2. Put a link to the person you got the award from
3. Nominate 5 blogs.
4. Put links to the blogs.
5. Leave a message for your nominees

dgn ini saya nak nominate kepada 5 orang ni:
~ nieza
~ sulie
~ maria
~ oli
~ ayom

Tuesday, August 12, 2008

12.08.2008

Hari ni besday abah (12/08/1938-04/04/2008) yg ke 70thn klu abah masih ada... jd sy sedekah pisang (kt opis) n betik (kt taska maryam) semoga abah aman di sana. sy telah bjanji & mewajibkan kepada diri sendiri selagi hayat dikandung badan, selagi tmampu & tdaya setiap kali muncul tarikh 04/04 & 12/08 setiap thn sy akan bsedekah utk abah... dah juga pada setiap hari selagi lidah & hati sy mampu membacakan fatihah sy akan sedekah kepada org2 yg sy syg & umat islam yg telah pergi terutama abah.. sy juga sudah tiada FIL & MIL tp kasih syg sy pada mereka tetap ada wpun hanya sempat merasa sekejap... :( insya- allah pd ulang thn kelahiran mereka sy akan sedekahkan juga apa yg sy mampu... semoga Allah tempatkan mereka dikalangan org yg beriman...

setiap kali ingat abah ..sy rasa sebak yg amat sgt..mcm memikul batu besar .. mungkin kerana sy ralat kerana x sempat nak bgtau abah buat sekian kalinya yg sy sygkan abah.. mungkin kerana x sempat nak ucapkan terima kasih di atas kasih sygnya & segalanya yg dia berikan kepada satu2nya anak perempuan yg dia ada.. mungkin juga kerana x sempat nak bgtau dia bulan itu gaji sy naik.. ingatkan nak suprisekan abah mlm tu..nak belanja sup gear box..sy siap belikan limau n oren utk abah nak bw blk mlm tu... sudahnya....tp sapa tahu ptg tu abah pergi... mungkin juga sy masih rasa bsalah kerana bw mak dtg umah pd mggu tu...pasal hasben ke spore..klu ikutkan mlm abah mggl tu la km nak blk raub..tp abah pergi dl.. sapalah yg tahu abah akan pergi ptg itu kecuali Allah.. dah di takdirkan xde sapa yg ada masa abah menghembuskan nafas takhir.. hanya Allah tahu bagaimana perasaan sy setiap kali abah muncul dlm ingatan saban hari ...sy syg abah...sy rindukan abah buat selamanya...

Saturday, August 09, 2008

CEO Lecture Series


me & dayang ...yg sgt comel..(sy kaco masa dia tgh test sora..ahaks abaikan muka sy yg x siap lg tu ek :P )


sedondon gitu reramai... cun x km? hiks..



me & wan zaleha :) cantik tau diaa nih..emcee mlm tu ...sora power giler arr..



:P dah siap pun muka..tenkiu anit & nieza... rasa la haku ni lawo sket dr td.. hahahaha



08.08.08

Sime Darby Convention Centre, KL

A CEO Lecture on APPROACHING 2020:MAJOR TRENDS THAT WILL IMPACT MALAYSIAN BUSINESS


pssttt...nanti lain2 pic & cerita di N3 lain ek..akan di hapdet kemudian..tenet kt umah slow banget...kite jln slow2 ok... layan dl pic2 di atas... byk lg pic yg menggelikan hati akan nyusul...hahaha

Tuesday, August 05, 2008

Maryam oh Maryam


:-D :-D :-D :-D :-D Maryam klu mood dia baik.. siap nak pakai tudung tau.. tp ayah selalu kata mcm angkasawan pasal tudung ni keras tang depan tu.. LOL LOL LOL ni la sempat amik pic dia.. seperti selalu dia sengih..maryam x reti senyum klu disuruh..klu ada pic dia senyum tu mmg candid la tu.. hohoho sengihan plastik nih... mama&ayah mmg geram klu tgk muka dia masa pakai tudung..kena gomol la lepas tu....

*******************************************************************************************************
Tarikh : 3hb Ogos 2008
Masa : 6.30 ptg
Tempat : CCD 5118 (otw ke shah alam dari raub)

mama : esok mama work, adik p school ye?
maryam : tanak...(muka sedih)
mama : mama kena work...
maryam : ayah?
mama : ayah pun work jugak..
maryam : adik nak dok ngan mama...
mama : tak boleh la sayang..adik p school...mama, ayah work...
maryam : adik nak dok ngan mama (sambil peluk mama kuat2 n nak start merengek dah)
mama : :-( :-( :-S ok2..(sebak sgt, nak sejukan hati dia, esoknya kena p gak taska..sowi syg..cuti kite p jalan ok)

# maryam dah besar n tau rasa sedih kena tinggal :) pastu faham apa yg mama & ayah ckp :)


Tarikh : 4hb Ogos 2008
Masa : 9.00 mlm
Tempat : kt umah

maryam : mama jom tulis..(sambil bw pensil n buku)
mama : adik tulis mama tgk ye..mama sakit kepala
maryam : atit (sakit) ??? sambil picit kepala mama
mama : :-) ye sayang..
maryam : adik buh ubat ye...(bgn n cari vicks)
mama : :-) tenkiu adik...
maryam : tak jumpa pun... ( hehehe mama tsimpan tempat lain la dik..maryam tau ktne selalu sy letak vicks..tp dia x jumpa..sowi len kali mama x alih dah )
mama : takpe la dik.. adik tolong picit jek..
maryam : sayanggg mama (getar je sora dia, maryam picit kejap jek..hehehe dia bz nak main arr )
mama : :-( sayanggg adik jugak...(sebak weh )

# maryam dah tau kasih sayang :-D , dah ada sifat perihatin, pandai cari ubat utk mama/ayah klu km sakit... al-hamdulillah


maka sedarlah mama n ayah yang maryam dah makin besar, matang... ;-)

*** updated @ flora 3 11.30p.m

Related Posts with Thumbnails