Followers

Tuesday, April 17, 2007

Khas Buat Anakku Annur Iman Syahirah


Assalamualaikum Sayang Mama,

Setahun yang lalu pada tarikh 17 April 2006, hari isnin, pukul 5.58ptg di PPUM lahir la seorang puteri yang dinanti2kan oleh mama dan ayah, seberat 2.74kg(ringan jer). Zuriat yang amat dinanti bagi setiap pasangan yang telah bernikah. Al-Hamdulillah Allah SWT telah memberikan izin-Nya untuk mama dan ayah merasa kebahagian yang bukan semua orang dapat merasainya dengan menganugerahkan angel yang sihat dan tomei tu. Kami namakan Annur Iman Syahirah Binti Abu Hasanif. Pada minggu2 pertama anak mama dan ayah lahir banyak sangat dugaan yang datang. Anak kesayangan mama kena demam kuning dan kita berdua di wardedkan dari hari isnin -khamis. Kita dapat balik pun pasal mama dah nangis2 x nak duk kat ward. Nasib baik balik rumah anak mama semakin sihat, kesian ayah ngan mak tok p pusing kedai cari ubat nak baikkan demam kuning anak mama. Pastu ada satu malam mama anak mama minum susu dan tersedak...anak mama diam jer, badan plak lembik semacam..mama masa tu dah rasa mcm tak blh bernafas...andainya terjadi apa2 pada anak mama..mama mati....mama rasa mcm nyawa mama melayang jer... banyak kali terjadi peristiwa ni ...mama, ayah, mak tok, tok & nenek pun panik. Mama pernah berlari-lari turun naik tangga nak cari org nak bawa anak mama p klinik pasal anak mama tersedak dan kebetulan ayah kerja, tinggal mama ngan mak tok jer, masa tu baru seminggu umur anak mama. Mama sanggup dan dah tak fikir apa yang penting anak mama selamat, mama tak menyesal kerana kasih mama mengatasi sakit yang mama tanggung. Syukur la semakin lama anak mama semakin pandai minum susu, ni semua gara2 puting susu berlubang besar, mana la mama dan ayah tahu yang puting botol susupun ada saiz...tu la anak mama tak nak breast feeding :-) Hari demi hari sayang mama sorang ni semakin membesar dan menunjukkan perkembangan yang sepatutnya...Syukur kapada Ilahi . Hari ni umur angel mama genap setahun...sesungguhnya pengalaman mengandung, melahirkan dan membesarkan sayang adalah pengalaman yang sangat berharga, tak dpt ditukar ganti atau di beli. Semoga puteri mama dan ayah membesar dengan sihat, bijak pandai, hormat org tua dan menjadi anak yang solehah. SELAMAT HARI ULANG TAHUN YANG PERTAMA SAYANG.....Mama dan ayah SAYANG 'adik' !!! Muahhhhh...

MAMA & AYAH
Before I was a Mummy (taken from sity29.blogspot.com)
Before I was a MumI made and ate hot meals.I had unstained clothing.I had quiet conversations on the phone.Before I was a Mum,I slept as late as I wantedAnd never worried about how late I got into bed.I brushed my hair and my teeth everyday.Before I was a MumI cleaned my house each day.I never tripped over toys or forgot words of lullabies.Before I was a MumI didnt worry whether or not my plantswere poisonous.I never thought of immunizationsBefore I was a MumI had never been puked onPooped onSpit onChewed onPeed onOr pinched by tiny fingersBefore I was a Mum I had complete control ofMy ThoughtsMy BodyAnd my mind.I slept all night.Before I was a MumI never held down a screaming child sothat doctors could do testsOr give shots.I never looked into teary eyes and cried.I never got gloriously happy over a simple grin.I never sat up late hours at nightwatching a baby sleep.Before I was a MumI never held a sleeping baby justbecause I didnt want to put it down.I never felt my heart break into amillion pieces when I couldnt stop the hurt.I never knew that something so smallcould affect my life so much.I never knew that I could love someoneso much.I never knew I would love being a Mum.Before I was a MumI didnt know the feeling of having myheart outside my body.

3 comments:

ila said...

testing

the legend said...

ila
tak payah la testing...
trus ja comment..mesti masok punya la...

Mama Adik said...

betul tu en legend. depa kata susah nak komen tu yg testing..rasa senang jer..pas tulis, publish n refresh... kudik la woiiiiiiiii

Related Posts with Thumbnails